Často kladené otázky
- Obecné otázky
- Nákup aktuálního nebo staršího vydání
- Digitální předplatné
- Mám promo kód
- Informace o mém předplatném
- Čtení týdeníku
- Můj profil
- Už jsem někdy měl/a nebo mám digitální předplatné jinde
- Pokud máte potíže
Obecné otázky
1. Co je to digitální předplatné?
Digitální předplatné znamená přístup do on-line čtečky po dobu jednoho předplaceného kalendářního měsíce. Během kalendářního měsíce tak můžete číst všechna vydání TÉMA z daného období (tzn. období od začátku platby až do konce předplaceného období) na různých zařízeních – tabletu, chytrém telefonu a samozřejmě také na počítači. Kromě toho ale máte také jako bonus přístup do archivu, tedy i k vydáním, která vyšla před počátkem vašeho předplatného. Po skončení předplaceného období se automaticky provede platba na další měsíc, v případě, že předplatné ve svém profilu nezrušíte.
2. Co je to jedno vydání?
Jedná se o zakoupení přístupu k jednomu vydání. Zakoupit si můžete přístup k aktuálnímu vydání TÉMA, nebo k jinému vydání z archivu. Výběr data provedete při prvním zadání kódů, který dostanete po zaplacení. Datum již poté nelze změnit. Číst vybrané vydání můžete po dobu 365 dní od zaplacení. Kód lze použít maximálně desetkrát.
3. Můžu si koupit pouze jeden výtisk TÉMA?
Ano, jedná se o „Jedno vydání“. Zakoupit si jej můžete přímo na stránce www.etema.cz/jedno-vydani
4. Můžu si koupit starší vydání?
Ano, při prvním použití zakoupeného kódu na www.etema.cz/jedno-vydani si můžete vybrat, zda chcete vydání z tohoto týdne, nebo starší vydání. Již vydané týdeníky TÉMA jsou také k dispozici v archivu, ke kterému máte vždy přístup zdarma při měsíčním předplatném.
5. Je možné zakoupit TÉMA dopředu?
Jeden výtisk týdeníku TÉMA v elektronické podobě není možné zakoupit dopředu. Pro nadcházející vydání je zde měsíční předplatné, při kterém získáte přístup ke všem vydáním daného předplaceného kalendářního měsíce.
6. Pokud obnovím předplatné po delší době, uvidím opět vydání z předchozího předplatného?
Vždy po obnovení měsíčního předplatného máte přístup do archivu, který je pro naše měsíční předplatitele zdarma. Uvidíte tedy vždy všechna vydání uložená v archivu.
7. Mohu mít přístup i do archivu?
Přístup do archivu je k dispozici všem měsíčním předplatitelům zdarma.
8. Jak daleko sahá archiv?
Archiv TÉMA zahrnuje všechna jeho vydání, a to od prvního vydání dne 3. 10. 2014.
9. Kde si mohu předplatit tištěné vydání týdeníku TÉMA?
Tištěné TÉMA si můžete předplatit na: www.etema.cz
nebo nás kontaktujte na telefonu 225 555 777 (Call centrum je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.).
10. Mohu si týdeník TÉMA nebo jeho část vytisknout?
Týdeník TÉMA, resp. jeho část lze vytisknout přímo z internetového prohlížeče, a to pouze pro vlastní potřebu.
11. Kdo může na webu nakupovat digitální předplatné?
Na webu www.etema.cz může nakupovat digitální předplatné pouze fyzická osoba nepodnikatel. Osoby povinné k dani (fyzické osoby podnikatelé a právnické osoby) mohou nakupovat digitální předplatné pouze přes call centrum na telefonu 225 555 777.
12. Co je sídlo příjemce služby?
V souvislosti s právními normami platnými od 1. 1. 2015, musíme u elektronických služeb ověřovat sídlo příjemce služby. Při nákupu se vás tedy ptáme na tyto údaje, které musíte pravdivě uvést.
13. Co když se sídlo příjemce služby změní?
Sídlo příjemce služby musíte aktualizovat ve svém profilu dle skutečného stavu.
Nákup aktuálního nebo staršího vydání
1. Jak se dá zaplatit nákup jednoho vydání?
Jedno vydání je možné zaplatit dvěma způsoby.
- SMS platbou (musíte však mít povoleny premium SMS od vašeho mobilního operátora)
- platební kartou (přes zabezpečenou platební bránu prostřednictvím kreditní/debetní platební karty)
2. Jak probíhá nákup jednoho vydání?
Nákup probíhá na stránce www.etema.cz/jedno-vydani. Dle vybrané platební metody vyberte buď část „Platba přes SMS” nebo “Platba kartou”.
- Platba přes SMS - Musíte mít povoleny premium SMS a v případě předplacených služeb také dostatek kreditu. Zašlete zprávu ve tvaru: TEMA25 na telefonní číslo 90211. Obratem vám přijde na mobilní telefon kód, který zadejte na výše uvedené stránce do pole „Zadejte kód z SMS“. Následně klikněte na tlačítko „Ověřit SMS kód“. Kód je také možné zadat na webové stránce
- Platba kartou - Pokud budete platit kartou, musíte nejprve zadat e-mailovou adresu, na kterou vám kód zašleme. Zvolte také prosím Stát (viz sídlo příjemce služby) a klikněte na „Zaplatit kartou”, budete přesměrováni na zabezpečenou platební bránu, kde můžete vaši kartou zaplatit. Po úspěšném zaplacení se dostanete k vydání TÉMA. Na zadanou e-mailovou adresu vám zašleme potvrzení o platbě a kód, který je nutný pro přístup k jednomu vydání týdeníku TÉMA. Pokud zůstanete na stránce, kam jste došli z platební brány, není nutné kód zadávat, protože bude již předvyplněný - pro opakované čtení je již nutné kód zadat na
3. Kam zadám kód z SMS?
Kód z SMS zadáte na stránce www.etema.cz/jedno-vydani, kde jste si opsali tvar SMS, nebo na adrese www.etema.cz/kod
4. Kam zadám kód z e-mailu?
Stačí kliknout na URL adresu uvedenou v e-mailu, který vám zašleme po uhrazení částky za přístup k jednomu vydání. Kód můžete zadat také na adrese www.etema.cz/kod
5. Jak dlouho můžu číst jedno vydání?
Jedno vydání je přístupné desetkrát (čili na deset zadání kódu), který získáte po nákupu. Kód je platný po dobu 365 dní od zaplacení. Po zadání do prohlížeče v něm kód zůstane až 24h (v případě, že se z kódu neodhlásíte nebo si nevymažete historii prohlížeče).
6. Co když vyčerpám počet přístupů k jednomu vydání?
Pokud zadáte kód desetkrát nebo uběhne 365 dní od zaplacení přístupu, stane se kód neplatným. Není již tedy možné se ke čtení časopisu vrátit.
7. Mám přístup do archivu?
Jednorázové nákupy TÉMA dovolují přístup pouze k vybranému vydání. Přístup do archivu je určen pouze pro měsíční předplatitele.
8. Dá se jednorázový nákup vypovědět?
Jednorázový nákup se nedá vypovědět.
Digitální předplatné
1. Jak se platí digitální předplatné?
Digitální předplatné funguje na bázi opakovaných plateb, proto je umožněna pouze platba kreditní/debetní kartou. Pro jiné platební metody nás kontaktujte na telefonu 225 555 777 (Call centrum je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.).
2. Jak koupit digitální předplatné?
Nákup probíhá na stránce www.etema.cz/digi. Pro nákup předplatného je nutné zadat několik údajů. Jedná se o tyto registrační údaje: e-mail, jméno, příjmení a heslo. Pomocí e-mailu a hesla se budete přihlašovat ke čtení novin. Po kliknutí na tlačítko „Zaplatit kartou” budete přesměrováni na zabezpečenou platební bránu, kdem můžete provést platbu za předplatné. Po úspěšném zaplacení se dostanete k vydáním týdeníku TÉMA. Pokud se vám platba nepodaří, můžete jí zopakovat ve svém profilu.
3. Co když nemám povolené platby kartou přes internet?
Kontaktujte svoji banku, která vám platby přes internet povolí. Většina bank nabízí svým klientům aktivaci platební karty pro platby přes internet zdarma. Kromě toho musíte mít také nastaven limit pro platby přes internet. V době platby (i v případě opakované platby), je nutné mít nastavený limit minimálně na cenu předplatného.
4. Co je to opakovaná platba?
Díky opakované platbě nemusíte myslet na to, že je potřeba uhradit každý měsíc peníze za předplatné. Funkčnost je obdobná jako u pravidelného příkazu k úhradě z vašeho bankovního účtu. Při zadání karty v zabezpečené platební bráně při nákupu měsíčního předplatného se karta do systému bezpečně uloží a každý měsíc se pravidelně z karty strhne měsíční úhrada za přístup k vydáním novin. V době každé nové platby je nutné mít na účtu dostatek finančních prostředků, zároveň mít povolené platby přes internet a nastaven minimálně limit na cenu předplatného. Den, kdy bude opakovaná platba uskutečněna, najdete ve svém profilu. Zde je možné zrušit předplatné a s ním také opakovanou platbu.
5. Co dělat když, chci změnit číslo karty pro opakovanou platbu/mojí platební kartě končí platnost?
V této situaci je potřeba si vytvořit úplně novou objednávku a u původní objednávky zrušit předplatné a s ním také opakovanou platbu.
6. Co se stane, když se opakovaná platba nepodaří?
Opakovaná platba se nemůže uskutečnit, jestliže nemáte na účtu dostatek finančních prostředků, máte zakázané platby přes internet nebo máte vyčerpán limit na platby přes internet. V takovém případě vás budeme informovat e-mailem a zároveň tuto informaci najdete ve vašem profilu, kde naleznete i tlačítko „Objednat znovu“. Zde můžete platbu provést. Do doby, než bude platba úspěšně dokončena, nemáte přístup k aktuálním vydáním ani k archivu, pouze k vydáním, která vyšla v době aktivního předplatného. Pokud platba neproběhne z technických důvodů na straně platební brány, bude se opakovat do té doby, dokud se platba nepodaří. V případě dotazů nás můžete kontaktovat mailem na adrese: nebo na telefonu 225 555 777 (call centrum je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.).
7. Co když chci využít jinou platební metodu, než uvádíte?
Pokud vám nevyhovují platební možnosti pro nákup digitálního předplatného, můžete nás kontaktovat mailem na adrese nebo na telefonu 225 555 777 (call centrum je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.).
8. Musím se registrovat?
Registrace probíhá při prvním nákupu měsíčního předplatného. Vyžaduje pouze váš e-mail a heslo, které slouží pro přihlášení do systému. Dále zadáváte jméno a příjmení pro vaši identifikaci.
9. Odkdy funguje digitální předplatné?
Digitální předplatné je aktivní od chvíle úspěšné platby a končí v okamžiku, kdy bude předplatné ukončeno – ať už z důvodů neplatné platby nebo vašeho rozhodnutí. Nejdříve však na konci zúčtovacího období (den před následující platbou).
10. Kde získám doklad o zaplacení?
Doklad o zaplacení vám zašleme při každé opakované platbě e-mailem. Dále ho také najdete ve vašem profilu, kde si můžete doklady o zaplacení vytisknout. Jsou zde k dispozici doklady o zaplacení za poslední rok.
11. Co dělat, když si chci koupit digitální TÉMA, MF DNES i Lidové noviny?
Noviny a týdeník je nutné koupit odděleně. TÉMA na www.etema.cz, MF DNES na www.mfdnes.cz, Lidové noviny na www.lidovenoviny.cz. Na všechny tři stránky se však můžete přihlašovat jedním účtem.
12. Mohu zde koupit i předplatné pro firmu?
Pro nákup většího množství přístupů do čtečky týdeníku TÉMA nás kontaktujte na mailu nebo na telefonu 225 555 777 (Call centrum je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.).
13. Co dělat, když potřebuji fakturu?
Fakturu získáte, pokud nám napíšete na adresu nebo zavoláte na telefon 225 555 777 (Call centrum je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.).
Mám promo kód
1. Kam zadám promo kód?
Promo kód zadejte na adrese www.etema.cz/kod
2. Je potřeba se při zadání promo kódu registrovat?
Registrace probíhá po zadání promo kódu. Vyžaduje pouze váš e-mail a heslo, které slouží pro přihlášení do systému. Dále pak zadáváte jméno a příjmení pro vaši identifikaci. Pokud již účet máte, bude po zadání vašeho e-mailu požadováno pouze heslo pro ověření.
3. Jak poznám, dokdy mi platí předplatné?
Platnost předplatného najdete ve svém profilu.
Informace o mém předplatném
1. Kde zjistím, jak dlouho mám ještě předplatné?
Informace o předplatném je uvedena ve vašem profilu. V případě, že máte klasické digitální předplatné, vidíte zde datum příští opakované platby. Pokud máte předplatné na dobu určitou (nákup byl proveden např. na našem zákaznickém centru), je zde uvedeno datum konce předplatného.
2. Kdy se opakuje další měsíční automatická platba?
Měsíční platba se opakuje vždy ve stejný den v měsíci, jako byla provedena první platba. Pokud tedy začnete platit předplatné 15. 9., bude další platba provedena 15. 10. a následně každý 15. den v měsíci. Toto datum vidíte vždy ve svém profilu (je to datum příští nejbližší opakované platby).
3. Co mám dělat, když chci zrušit předplatné?
Pro zrušení předplatného jděte do svého profilu, kde pod informací o předplatném najdete odkaz na zrušení předplatného.
4. Mohu zrušit předplatné před vypršením doby, na které bylo zakoupeno?
Předplatné můžete zrušit kdykoliv. Ukončení předplatného však proběhne až po posledním dni předplaceného období.
Čtení týdeníku
1. Kde všude se dá týdeník TÉMA číst?
Týdeník TÉMA můžete číst na počítači s jakýmkoliv operačním systémem a internetovým prohlížečem. Číst můžete také na jakémkoliv chytrém telefonu nebo tabletu, který má přístup na internet alespoň pro stažení dat.
2. Jak se ovládá čtečka?
Ovládání čtečky je velmi jednoduché. Obrázkový návod najdete zde.
3. Musím si do telefonu nebo tabletu instalovat aplikaci?
Ne, není potřeba nic instalovat. Stačí jen zadat adresu do internetového prohlížeče, přihlásit se a číst. Pro pohodlnější přístup doporučujeme vytvořit si záložku, nebo zástupce na plochu.
4. Jak si zřídit rychlý přístup na čtení z telefonu nebo tabletu?
Stačí otevřít internetový prohlížeč v telefonu či tabletu, tam zadat URL adresu čtečky novin www.etema.cz a poté si vytvořit zástupce na plochu. Kliknutím na zástupce na ploše se pak dostanete přímo do čtečky.
5. Dá se číst offline?
Ano, je to možné. Je však zapotřebí si nejprve na internetovém připojení stáhnout alespoň nějaká data. Data se uloží do lokální paměti zařízení a vy poté můžete číst offline.
6. Jak si stáhnu týdeník TÉMA do PC, telefonu nebo tabletu?
Týdeník TÉMA si stáhnete kliknutím na ikonku v pravém rohu čtečky. Návod najdete zde. Data se poté stáhnou do lokální paměti. Z lokální paměti ale nejdou otevřít, pouze opět z čtečky novin.
7. Můžu TÉMA číst z více zařízení?
TÉMA můžete číst až z pěti zařízení. Pokud některé z nich nepoužíváte, stačí ho smazat ve vašem profilu. Poté můžete zařízení nahradit jiným.
8. Jak si odstranit zařízení, ze kterých už nečtu?
Na svém profilu přejděte do sekce „Aktivovaná zařízení”. Zde máte seznam všech zařízení, z nichž jste do čtečky přistupovali. U každého zařízení je znázorněn obrázek křížku či otevřené knihy a také datum a čas, kdy bylo naposledy použito. Otevřená kniha značí zařízení, z něhož aktuálně přistupujete do čtečky. Toto zařízení nelze odstranit. Ostatní zařízení odstraníte jednoduše tím, že kliknete na křížek. Zařízení lze odstranit nejdříve po 24 hodinách od prvního přístupu.
10. Jak se dostanu do archivu novin?
Do archivu novin se můžete dostat přes „Menu“, které naleznete vlevo v horní liště (má symbol tří vodorovných čar). Nebo přímo ve čtečce, když kliknete v horní liště na ikonu kalendáře. Máte také možnost kliknout na datum aktuálně čteného vydání, které vás přesměruje na přístup k archivu.
11. Jak se přihlásím ke čtení na jiném zařízení?
Na jakémkoli zařízení stačí v internetovém prohlížeči zadat URL adresu čtečky www.etema.cz a poté se přihlásit svými přihlašovacími údaji. Přihlásit se můžete v pravém horním rohu přes odkaz „Přihlásit“.
12. Musím se pokaždé ze zařízení odhlásit?
Z bezpečnostních důvodů byste se měli odhlašovat vždy. Obzvlášť pokud přistupujete ze zařízení, které není vaše, nebo ho využívá více osob. Pokud se neodhlásíte, funkčnost čtečky to nijak nemění. Zařízení zůstává aktivované, dokud ho nevymažete ze seznamu na svém profilu.
Můj profil
1. Jak se odhlásím?
Odhlásit se můžete ve svém profilu. Tlačítko “Odhlásit” najdete pod změnou hesla. Nebo také kliknutím na ikonu "vypínače" v pravém horním rohu v červené liště.
2. Jak si změním heslo?
Změnit heslo si můžete ve svém profilu. Stačí kliknout na tlačítko „Změna hesla“. Zobrazí se vám formulář, do kterého zadáte stávající heslo a následně nové heslo. Nové heslo zadáváte pro kontrolu dvakrát.
3. Dá se změnit e-mail?
E-mail je unikátní identifikace vaší osoby, nelze ho proto měnit.
4. Mohu změnit svoje jméno a příjmení?
Změna jména a příjmení je možná pouze prostřednictvím žádosti odeslané na e-mailovou adresu .
5. Co znamenají ikony u aktivovaných zařízení?
Tužka u zařízení vám umožňuje jeho přejmenování v systému čtečky novin. Máte možnost upravit si jméno zařízení tak, aby vám pojmenování bylo příjemné a měli jste přehled o používaných zařízeních.
Křížkem můžete dané zařízení smazat. Pokud ale má zařízení ikonu času nebo otevřené knihy, nelze ho smazat. Zařízení s ikonou času jste poprvé použili před méně jak 24 hodinami. Zařízení s otevřenou knihou je právě aktivní zařízení, ze kterého přistupujete.
Už jsem někdy měl/a nebo mám digitální předplatné jinde
Mám předplatné v aplikaci Floowie (digiport)
Protože se jedná o aplikace třetích stran, nemáme k dispozici vaše přihlašovací údaje. Čtečku týdeníku TÉMA na adrese www.etema.cz proto není možné využívat. Můžete si však účet vytvořit a pro další období si zakoupit předplatné již přímo v naší aplikaci.
Pokud máte potíže
1. Platba kartou nebyla úspěšná
Pravděpodobně nemáte dostatek finančních prostředků na kartě, nemáte povolené platby přes internet nebo máte nastaven nízký nebo žádný limit pro platby přes internet. Zkontrolujte tedy, zda se nejedná o jeden z těchto důvodů. Všechny výše uvedené důvody vyřešíte ve svém internetovém bankovnictví nebo u své banky. V případě, že je na vaší straně vše v pořádku, kontaktujte nás mailem na adrese nebo na telefonu 225 555 777 (Call centrum je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.).
2. Co dělat když, chci změnit číslo karty pro opakovanou platbu/mojí platební kartě končí platnost?
V této situaci je potřeba si vytvořit úplně novou objednávku a u původní objednávky zrušit předplatné a s ním také opakovanou platbu.
3. E-mail nelze zaregistrovat
Pokud váš e-mail nelze zaregistrovat, je to z toho důvodu, že již v naší databázi existuje. Buď jste se u nás již zaregistrovali, nebo se na váš účet zaregistroval někdo jiný. Heslo pro váš účet můžete resetovat, a to na stránkách www.etema.cz/heslo. Na jedné z těchto stránek zadejte váš e-mail a klikněte na tlačítko „Obnovení hesla“. My vám zašleme e-mail s odkazem pro vytvoření nového hesla
4. Nedaří se mi přistoupit k zakoupenému vydání (jednorázový nákup)
Vyčerpali jste počet přístupů pro daný kód (maximálně deset použití) nebo uběhl již jeden rok od data zakoupení. Při použití kódu vám vždy oznamujeme, kolik použití ještě zbývá a dokdy je možné kód použít.
5. Promo kód je neplatný
Zkontrolujte, zdali jste opravdu opsali promo kód správně. V případě, že ano, kontaktujte nás mailem na adrese nebo na telefonu 225 555 777 (Call centrum je k dispozici od pondělí do pátku v době 7:30–16:00 hod.).
6. Zapomněl jsem heslo
Na stránce www.etema.cz/heslo si můžete zažádat o změnu hesla. Na této stránce vyplníte váš registrační e-mail a kliknete na tlačítko „Obnovení hesla“. Na zadaný e-mail vám přijde zpráva s URL adresou pro nastavení nového hesla, klikněte na ni a postupujte dle informací na stránce.
7. Nemohu číst
Tento stav může nastat z několika důvodů:
- Neproběhla další platba pro následující měsíc – platba se např. nepovedla z důvodu nedostatku finančních prostředků na účtu, zakázání internetových plateb nebo vyčerpání limitu pro internetové platby. Předplatné se v tomto případě automaticky ukončilo, a to až do doby, než zadáte svou kreditní kartu znovu. O tomto stavu vás vždy informujeme e-mailem a zprávou ve vašem profilu.
- Vaše předplatné již není aktivní, protože jsme ho na vaši žádost ukončili nebo vám vypršela doba předplatného.
- Máte aktivováno pět zařízení a snažíte se přihlásit ze šestého – budete vyzváni k tomu, abyste si jedno z původních zařízení odstranili. Pokud to není možné (např. všechny zařízení jste přidali v posledních 24 hodinách), musíte počkat, až bude možné zařízení odstranit. Do té doby používejte zařízení, která již máte aktivována.
- Výjimečně mohou nastat technické potíže na straně čtečky. V případě, že se nemůžete do čtečky delší dobu přihlásit, kontaktuje nás na e-mailové adrese .
8. Ze čtečky mě to vyhazuje
Přístup do čtečky novin je na jeden účet v jednu chvíli přístupný pouze jednomu zařízení. Pokud se do čtečky přihlásíte ve stejné době z jiného zařízení, první účet bude ze čtečky odhlášen.